یکشنبه 29 مهر 1397
گزارش تحلیلی نظرسنجی (کدخبر: 201)
گزارش تحلیلی نظرسنجی

مقدمه
امروزه نقش گردشگری در توسعه پایدار، ایجاد اشتغال، افزایش نشاط اجتماعی و افزایش شاخص امید به زندگی بر هیچکس پوشیده نیست. توسعه گردشگری داخلی نیز علاوه بر مزایای فوق عامل بسیار مهمی در ایجاد همدلی،همزبانی، وفاق و وحدت ملی و توسعه فرهنگ عمومی است. طلوع بهار طبیعت و تعطیلات نوروز فرصت بسیار مغتنمی است برای توسعه گردشگری داخلی. استان زرخیز بوشهر با داشتن جاذبه های ارزشمند گردشگری منحصر به فرد در سطح کشور بخصوص در حوزه سیاحت و تجارت، آب و هوای بسیار مطبوع در ایام نوروز، یکی از مقاصد اصلی و قطب گردشگری داخلی کشور است و به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون نفر در این ایام استان بوشهر را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می نماید. لذا می طلبد ستاد خدمات سفر استان تدابیر ویژه ای را برای بهره برداری از این فرصت طلاتی برای توسعه گردگشگری داخلی بیاندیشند.

دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مهمانان نوروزی استان بوشهر بر اساس فرم نظرسنجی کشوری در یک اقدام شایسته و به جهت تحقق همین امر خطیر ، یک افکارسنجی را از سرپرستان خانوارهایی که در ایام نوروز به استان بوشهر سفر کرده بود و حداقل سه روز در استان سکونت داشتند انجام داد که گزارش تحلیلی پیش رو حاصل اجرای این پژوهش میدانی است.این نظرسنجی در سه حوزه کیفیت خدمات ارائه شده، رضایتمندی مسافران و تمایل مجدد آنها برای سفر به استان بوشهر انجام شد که خوشبختانه نتایج خوبی را بهمراه داشت . امید است نتایج این تحقیق ارائه شده بتواند افزایش کیفیت در همه حوزه ها را فراهم نموده و زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری داخلی استان را فراهم نماید.

چکیده

 در این بخش برای بررسی کلی کیفیت خدمات  این سوال مطرح شده بود که: "بطور کلی کیفیت خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در این استان را چگونه ارزیابی می کنید؟" که در پاسخ 72 درصد گزینه خوب را انتخاب کرده بودند یعنی در سطح متوسط از کیفیت خدمات راضی بودند.

در بخش دوم (رضایتمندی) سوال شده بود که : آیا از اینکه استان بوشهر را برای گذراندن تعطیلات نوروز خود انتخاب کرده اید راضی هستید یا خیر؟ که در این بخش 90 درصد پاسخگویان گزینه بلی را انتخاب کرده بودند یعنی 90 درصد مسافران از سفر خود به استان بوشهر راضی بودند.

در بخش سوم از تمایل مجدد مهمانان نوروزی برای سفر به استان بوشهر سوال شده بود که: آیا در سال های آینده نیز استان بوشهر را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب خواهید کرد؟ که در پاسخ این سوال 93 درصد گزینه بلی را انتخاب کرده بودند.

در مجموع کیفیت خدمات با امتیاز 72 درصد (سطح متوسط)،رضایتمندی نیز با امتیاز 90 (سطح خوب ) و تمایل به سفر مجدد نیز با امتیاز 93 درصد (سطح خیلی خوب ) ارزیابی شدند

در مجموع هر سه شاخص، امتیاز میانگین 85 درصد می باشد.یعنی مسافران خدمات سفر استان بوشهررا خوب ارزیابی کرده اند.

در ارزیابی کمیته های دهگانه استانی ستاد اجرایی خدمات سفر مهمانان نوروزی کمیته های خدمات امداد و نجات، خدمات نظامی و امنیتی و ارزیابی عملکرد به ترتیب اول تا سوم و کمیته های نظارت و تنظیم بازار ، خدمات اسکان و خدمات بهداشتی به ترتیب هشتم تا دهم شده اند.

البته کمیته گردشگری دریایی هم امسال به صورت مستقل تشکیل شده بود و خدماتی خوب هم داشت و 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان میداد ولی چون فرم ارزیابی استاندارد نداشت در لیست ارزیابی قرار نگرفت.

ستاد خدمات سفر شهرستان های دهگانه استان شهرستان های بوشهر،دیلم و گناوه به ترتیب رتبه های اول تا سوم و شهرستان های تنگستان،دیر و عسلویه به ترتیب رتبه های هشتم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

 
   1397/3/9 10:08        


نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
* متن کامنت :
 

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )