جمعه 06 مرداد 1396
گزارش ارزیابی تحلیلی دستگاههای اجرایی در حوزه صیانت از حقوق مردم و صیانت اداری
گزارش  ارزیابی تحلیلی دستگاههای اجرایی در حوزه صیانت از حقوق مردم و صیانت اداری
گزارش  ارزیابی تحلیلی دستگاههای اجرایی در حوزه صیانت از حقوق مردم و صیانت اداری

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: برای اولین بار به موجب ماده (6) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی دستگاه های اجرایی در پنج شاخص اطلاع رسانی ، ارائه خدمات کیفی، نظرسنجی، رسیدگی به شکایات مردم و توسعه فرهنگ سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته که کاری بسیار بزرگ و ارزشمند بود و خوشبختانه مورد حمایت مدیران محترم دستگاه های اجرایی نیز قرار گرفت.

بر اساس دستورالعمل شماره118836 مورخ 7/9/94 معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و حسب دستور مؤکد استاندار محترم ، شورای فنی موضوع ماده فوق تشکیل جلسه داد و دبیرخانه مربوطه نیز همزمان راه اندازی شد،  سه گروه تخصصی برای ارزیابی دستگاههای اجرایی در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده تشکیل گردید و پس از دو ماه تلاش بی وقفه نتایج ارزیابی اعلام شد که در جلسه پایانی شورای فنی مورد تأیید قرار گرفت .

نتایج حاصل از ارزیابی تحلیلی دستگاههای اجرایی در حوزه صیانت از حقوق مردم و صیانت اداری :

در ارزیابی دستگاهای اجرایی موضوع ماده (6) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان , 92 دستگاه اجرایی مشمول قانون در پنج شاخص 1. اطلاع رسانی 2. ارائه خدمات 3. نظرسنجی 4. رسیدگی به شکایات 5. فرهنگ سازی و تکریم ارباب رجوع مورد ارزیابی قرار گرفتند . مجموع شاخص ها 100 نمره داشت که پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر حاصل شد .
1-  اداره کل امور مالیاتی با کسب نمره 100 رتبه اول را حائز شدند.

2 - ارزیابی در سه سطح 1و2و3 و بدون سطح انجام شد که سی و سه دستگاه در سطح یک ، سی دستگاه در سطح دو ، پانزده دستگاه در سطح سه و چهارده دستگاه نیز بدون سطح ارزیابی شدند.

3- میانگین نمرات در شاخص اول : اطلاع رسانی از نمره حدنصاب 48 ،  39.13، در شاخص دوم : ارائه خدمات از نمره حدنصاب 12،  9.53، در شاخص : سوم نظرسنجی از نمره حدنصاب 12، 11.19 ، در شاخص چهارم : رسیدگی به شکایات از نمره حد نصاب 13 ،  10.14  و در شاخص پنجم : آموزش و فرهنگ سازی از نمره حدنصاب 13، 8.8 می باشد.

4- در ارزیابی دستگاه های اجرایی استانی میانگین نمره در کل شاخص ها  78.86می باشد که نشان می دهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستگاههای اجرایی استان در سطح دو می باشد.

5 در چهار حوزه استانداری، حوزه سیاسی امنیتی اجتماعی با نمره میانگین 82.31 بالاترین را کسب نموده است.

6- در حوزه مدیریت امور شعب بانکها ، بانک های  ملت و کشاورزی با کسب نمره 96 بالاترین را کسب نموده است.

7- در مقایسه شاخص های اصلی،  بالاترین درجه نمره کسب شده مربوط به شاخص اول ( اطلاع رسانی) با  81.52 درصد امتیاز  و پایین ترین نمره مربوط به شاخص پنجم ( آموزش و فرهنگ سازی) با 67.72 درصد امتیاز  می باشد.

8 ده دستگاه اجرایی که بالاترین را کسب کرده اند به ترتیب اداره کل امور مالیاتی، اداره کل زندانها و اقدامات تامینی امنیتی، اداره کل بیمه سلامت، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل تامین اجتماعی، اداره کل جهاد کشاورزی،  اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، اداره امور شعب بانک ملت، اداره امور شعب بانک کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب شهری می باشد.

9- پنج زیر شاخص که بالاترین نمره را کسب کرده اند به ترتیب زیرشاخص نهم از شاخص اول، وب سایت با امتیاز 97.55 درصد ، زیرشاخص پنجم از شاخص اول، اعلام واحدهای ارائه دهنده خدمت با کسب 96.19 درصد امتیاز، زیر شاخص اول از شاخص دوم، امکانات رفاهی با کسب 93.75 درصد امتیاز، زیر شاخص سوم از شاخص سوم ، نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات با کسب 91.84درصد امتیاز و زیر شاخص دهم از شاخص اول ، اطلاع رسانی خدمات درسایت با کسب 91.84 درصد امتیاز می باشند.

01- در مقایسه میانگین نمره نهایی  9 شهرستان ، شهرستان دشتستان با میانگین نمره نهایی 84.45 بالاترین را کسب نموده است.

11- در ارزیابی دستگاه های اجرایی 9 شهرستان، میانگین نمره در کل شاخص ها 75 می باشد که نشان می دهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستگاههای اجرایی شهرستانی در سطح دو می باشد.

12- مقایسه بند 4 و بند 11 نشان میدهد میانگین نمره نهایی کل شاخص های استانی  و شهرستانی امتیاز 76.79 می باشد که نشان می دهد حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستگاههای اجرایی کل استان بوشهر در سطح دو می باشد.


 
   1395/5/15 08:22        


نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
* متن کامنت :